اکسیژن ساز بیمارستانی چیست؟ | مدل های اکسیژن ساز برای بیماران

اکسیژن ساز بیمارستانی چیست؟ ضرورت استفاده از اکسیژن ساز برای بیمارستان ها کدام است؟ چگونه می توان بهترین مدل های اکسیژن ساز برای بیماران را در ظرفیت های مختلف و با قیمت ارزانتری خریداری کرد؟
یکی از ضروری ترین دستگاه ها و تجهیزاتی که هر بیمارستانی باید به آن مجهز باشد، دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن است. اما آیا می دانید که استفاده از اکسیژن ساز برای بیمارستان ها بهتر است یا استفاده از کپسول اکسیژن می تواند گزینه مناسب تری باشد؟

ضرورت استفاده از اکسیژن ساز در بیمارستان ها

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اکسیژن ساز بیمارستانی همان اکسیژن ساز برقی ثابت است که با برق شهری یا برق اضطراری بیمارستان ها، عمل اکسیژن رسانی به بیماران را انجام می دهد. اکسیژن ساز بیمارستانی عمدتا در بخش های احیای بیماران در بیمارستان ها یا کلینیک ها نصب شده و همزمان با دستگاه تنفس مصنوعی یا دستگاه بیهوشی عملیات اکسیژن رسانی را به انجام می رساند.
ضرورت استفاده از دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ها به آنجایی برمی گردد که دیگر استفاده از کپسول های سنگین اکسیژن، نمی تواند کارایی لازم خود را در اکسیژن رسانی 24 ساعته داشته باشد. اکسیژن سازهای بیمارستانی مانند اکسیژن سازهای خانگی، قابلیت حمل نداشته اند و به هیچ وجه امکان کار کردن با باتری را هم ندارند. پس حتما مراکز بیمارستانی که از دستگاه اکسیژن ساز استفاده می کنند، بایستی مجهز به برق اضطراری هم باشند.
یک دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی باید ظرفیتی بالاتر از 10 لیتری را داشته و کارایی آن به این صورت باشد که بتواند در تمامی ساعات شبانه روز، اکسیژن با خلوص بالا و بدون قطعی را به بیمار منتقل نماید.

اکسیژن ساز بیمارستانی چیست؟

اجزای دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی چیست؟

شایان ذکر است که تولید اکسیژن در اکسیژن سازهای بیمارستانی، به روش سیستم PSA می باشد. این سیستم یک روش تولید اکسیژن در محل مصرف بوده که بر اساس عبور هوای فشرده از گرانول های زئولیت مصنوعی دستگاه به انجام می رسد.
به طور کلی اجزا و چیدمان دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی عبارتست از:

  • دستگاه مولد اکسیژن PSA
  • Dryer (درایر) داخلی و خارجی
  • کمپرسور هوا
  • فیلتراسیون شامل روغن گیر؛ آب گیر، ذرات و بو
  • اتصالات و لوله کشی ها
  • نمایشگر دیجیتالی نشان دهنده خلوص و فلوی جریان اکسیژن
  • مانیفولدی که ارتباط بین سیستم اکسیژن ساز و سیستم پشتیبان کپسولی می باشد.

علاوه بر اجزا و نحوه عملکرد دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی، نکات مهمی وجود داشته که قبل از انتخاب سیستم اکسیژن ساز برای بیمارستان ها باید بدان توجه گردد.
از جمله مهم ترین این نکات می توان این موارد را نام برد:

  1. در درجه اول بایستی میزان اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ها ظرفیت سنجی شود.
  2. و سپس طبق توصیه استاندارد ملی ایران اندازه و ظرفیت مناسب بیمارستان ها انتخاب می گردد.

فروش بهترین اکسیژن ساز بیمارستانی در ایران

اغلب پلی کلینیک ها و بیمارستان های دولتی و خصوصی، مخصوصا در دوران کرونا که متأسفانه آمار مبتلایان به این بیماری تنفسی بالا بوده، به دنبال مجهز کردن مرکز خود به یک اکسیژن ساز بیمارستانی هستند.
شما در این مطلب با مشخصات اکسیژن ساز بیمارستانی چیست؟ آشنا شدید و از مراحل اکسیژن رسانی و اجزای اکسیژن ساز به خوبی آگاه شدید. همچنین متوجه شدید که چگونه می توانید با توجه به ظرفیتی که مرکز درمانی شما یا بیمارستان شما دارد، انتخاب اکسیژن ساز را هم انجام دهید.
حال نوبت به این می رسد که بهترین اکسیژن ساز بیمارستانی در ایران را با کمترین و نازل ترین قیمت ممکن، سفارش دهید. کاری که ممکن است به سبب وجود مراکز فروش مختلف یا برندهای گوناگون، با چالش هایی برای شما همراه باشد.
در حال حاضر گروه بازرگانی زنیس طب با دارا بودن چندین سال سابقه درخشان در زمینه فروش انواع مدل های اکسیژن ساز برای بیماران، امکان خرید اینترنتی اکسیژن ساز بیمارستانی را برای خریداران، فراهم آورده است.

لذا خریداران می توانند پس از دریافت مشاوره های لازم قبل از خرید و انتخاب سیستم اکسیژن ساز خود، خریدی مطمئن از قیمت و کیفیت را از طریق این مجموعه، تجربه نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما